070-927 1830 ac@lensbo.se

Lobens, ett anagram på mitt efternamn Lensbo

Att vara entreprenör och själv bestämma över sina dagar är en skön känsla. Att kunna växla mellan olika uppdrag, och mina två olika bolag gillar jag.

Jag brinner för

Jag brinner för allt som har med digitalisering inom handeln att göra, jag brinner lika mycket för beteendevetenskap och då särskilt köpbeteende. Jag brinner också för Japan och medveten livsstil.

e-handel och köpbeteende

Driva e-handel handlar om att lyckas förmedla sina produkter i digitala kanaler. Att plocka upp okända kunder på en köpresa, driva trafik till en site och där ge olika personligheter något att tycka om, content kallar vi det, alltså innehållet på siten. Att få dem att vilja komma tillbaka för att lägga en beställning, som vi kallar konvertering.

För att också ge lite kärlek till leveransen och ge kunden en upplevelse när de öppnar sitt paket.

Efter det första köpet så ska vi stäva efter att bygga lojalitet för att köpresan ska bygga vidare. Ett inspirationsbrev med hög öppningsfrekvens är ett av verktygen.

Hur detta går till rent praktiskt och vilka verktyg som kan användas för liten eller stor e-handel utbildar jag studenter på yrkeshögskola, och även mindre företag. Utbildar både i strategi och taktik.

Japan

Eftersom jag har dessa tre instressen så är det naturligt att också driva e-handel med japanska saker och att kunna praktisera och testa olika verktyg och själv göra analyser av de taktiska aktiviter jag genomför.

Najs of Sweden heter mitt lilla e-handelsföretag och du hittar sidan här

Bakgrund

Anna-Carin har i 30 år jobbat med handelns digitala transformation. Från tiden då en manuell prismärkare klistrade prislappar på varorna i butiken. Då IT var ett okänt begrepp, via tiden då det gick att samla minnesbaserad information i envägskommunikation för att få in försäljningsunderlag från en butikskedja.

Till idag då den digitala utvecklingen behöver gå hand i hand med en fritänkande användargrupp som är kompetent nog att göra och ta så många individuella beslut.

Och i något mer bransch relaterade begrepp betyder det att jag jobbat med lösningar för detaljhandeln som hanterar POS-system, betallösningar, affärssystem, lager och distribution samt infrastruktur.

Jag har varit VD och drivit organisk tillväxt i 14 år och idag är jag min egen bästa ledare. 

Anna-Carin är utbildad i kommunikation och förändringsledning och intresserar sig mycket för varför vi människor gör som vi gör, och varför olika saker fungerar och andra inte.
Vad som driver oss framåt och var vi får vår energi från.

Utbildningsuppdrag på olika Yrkeshögskolor hittar du via knappen.

Några företag jag coachat i sina

e-handelssatsningar.

We two Stockholm 

Niroo

Passion for colors